معرفی کتاب بازاریابی خدمات بانکی مبتنی بر بازاریابی محلی

بازاریابی خدمات بانکی

مبتنی بر بازاریابی محلی

نویسنده: دکتر اسمعیل شکری

موضوع: بازاریابی

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 284

قیمت: 710000 ریال

بازاریابی خدمات بانکی اساعیل شکری

معرفی کتاب

بحث ما دربارۀ بازاریابی در بانک‌ها‌‌ست ما به دنبال نشان دادن راه‌های موفقیت در کسب ‌وکار بانکداری به کسانی هستیم که مشغله‌های زندگی به آنها اجازه شرکت در سمینارها و کلاس‌های آموزشی بازاریابی خدمات بانکی را نمی‌دهد، لذا با بازاریابی و روش‌های نوین موفقیت در شغلشان بیگانه‌اند و خود را تسلیم محیط و بازی رقبات می‌دانند و شاید شُمایی که اگر در کارگاه آموزش بازاریابی شرکت کرد‌ه‌اید آن را جذب مشتری جدید، برخورد مناسب با مشتری، آراستگی کارکنان معنا می‌کنید و اگر بخواهید بازاریابی را در شعبه خود اجرائی نماید به همین چند کلید واژه اکتفا می‌کنید و یا هنگام جذب مشتری جدید که از آن به عنوان بازاریابی یاد می‌کنید به طور غیر‌حرفه‌ای به چند فروشگاه اطراف شعبه سر می‌زنید و در حالی که عرق سردی بر پیشانیتان نشسته خودتان را به عنوان رئیس شعبه بانک معرفی ‌می‌کنید و از صاحب فروشگاه می‌خواهید در بانک شما افتتاح حساب نماید بدون آنکه تحقیق اولیه‌ای کرده باشید دربارۀ اینکه نیازهای صاحب فروشگاه چیست؟ یا او در حال حاضر در کدام بانک حساب دارد؟ آن بانک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ نقاط ضعف و قوت آن بانک چیست وغیره.

چرا اینگونه عمل می‌کنید؟ من مطمئنم تاکنون در کلاس‌های متعدد بازاریابی شرکت کرده‌اید ولی چرا مهارت بازاریابی پیدا نکرده‌اید چرا تکنیک‌های که در کلاس‌های آموزش ضمن خدمت بازاریابی آموخته‌اید در مرحله اجرا بی‌اثر است آیا تاکنون به دلیلش فکر کرده‌اید؟

شاید دلیلتان این سخن تکراری باشد که مطالب دوره‌های آموزشی بازاریابی ایده‌آل‌گرا و مخصوص دانشجویان و کلاس‌های دانشگاه ا‌ست و کاربردی نیست و واقعیت چیز دیگریست. یا اینکه فشار کاری اجازه فکر جدید را نمی‌دهد و ده‌ها دلیل و یا بهانه‌جوئی دیگر که از عمل کردن به آموخته‌هایتان سر باز بزنید.

ولی واقعیت این است که اصولاً تغییر در رفتار سخت است و عذرهای که برای عمل نکردن می‌آوریم به دلیل مشقت تغییر رفتار است. شما در صحنه زندگی نیز بارها برای تغییر در عادات خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و همیشه به خودتان قول داده‌اید از فردا فلان کار را انجام می‌دهم اما در این سال‌هاهیچ‌گاه فردا و روز تغییر در عادات و رفتار اتفاق نیافتاده است. آیا به چرائی عمل نکردن به برنامه تغییر رفتار خود فکر کرده‌اید؟ تغییر در رفتار حاصل یادگیری ا‌ست، در یک فرایند تغییر رفتار فرد ابتدا نسبت به یک پدیده دانش و شناختی بدست می‌آورد سپس باورها و نگرش‌های فرد براساس دانش کسب شده تغییر می‌نماید و در مرحله بعد تغییر رفتار اتفاق می‌افتد به نظرتان اصلا تاکنون دانشی نسبی در رابطه با بازاریابی به ویژه بازاریابی خدمات بانکداری بدست آورده‌اید تا منجر به تغییر رفتار شما شود؟ شاید آموزش بازاریابی در کلاس‌های آموزش ضمن خدمت به شکل جزیره‌ای بوده است و شاید دلایل دیگر که باعث شده از مزایای بازاریابی و معجزه آن در شغل و زندگیتان بی‌بهره باشید. حال اگر قصد دارید با دنیای مهیج بازاریابی آشنا شوید و مانند مدیران شعب اس سی بی با بازاریابی محلی موفقیت را در آغوش بگیرید با ما همراه شوید. این کتاب به شما خواهد آموخت به عنوان یک بازاریاب بانک چگونه فکر کنید، چگونه تصمیم بگیرد و در نهایت چگونه برای خودتان، مشتریان و بانک خلق ارزش کنید.

سرفصل‌ها

  • فصل اول: کلیات

بانکداری و خدمت

ویژگی‏های خدمات بانکی

بازاریابی چیست؟

نیاز و خواسته

انواع نیازهای مالی

بازاریابی محلی

فرایند بازاریابی مبنای طرح کتاب

  • فصل دوم:تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی چیست؟

فرایند تحقیقات بازاریابی

سیستم اطلاعاتی بازاریابی

نمونه‌ای از تحقیقات بازاریابی

چرا باید پتانسیل بازار خود را مشخص کرد

  • فصل سوم: تقسیم بازار، هدف‌گیری وجایگاه‌یابی

مفهوم بخش بندی بازار

معیارهای تقسیم بازار

فرایند تقسیم‏بندی

نمونه‏های تقسیم بازار

هدف‌گیری

جایگاه‌یابی

  • فصل چهارم:محصول

مفهوم و سطوح محصول

انواع محصولات

پیچیدگی محصولات بانکی و رفتار خرید

دیدگاه‌های تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کننده

نگرش نسبت به محصول

معمای انتخاب

راحتی استفاده از خدمات و ابعاد آن

محصول و برند

رهنمودهای عملی برای ارائه محصول

  • فصل پنجم: قیمت

ابعاد رضایتمندی مشتریان از قیمت

قیمت و مراحل تصمیم‏گیری خرید

ارزش و هزینه‌های مشتری

اهمیت سود آوری برای بانک

مدیریت مشتریان غیر سود آور

  • فصل ششم:توزیع

مفهوم توزیع و انواع آن

استراتژی کانال ترکیبی

کانال بانکداری شعب

کانال‏های مبتنی بر فناوری خود خدمتی

بانکداری الکترونیک

  • فصل هفتم :ترفیع

دیدگاه سنتی ارتباطات

دیدگاه جدید ارتباطات

تبلیغات شفاهی

رسانه‌های جدید تبلیغات

پیشبرد فروش

فروش حضوری

تکنیک‏های فروش

استراتژی رابطه

روابط عمومی

روابط عمومی و شایعات

  • فصل هشتم: شواهد فیزیکی

محیط فیزیکی

محیط ارائه خدمات

نقش محیط شعبه در رفتارهای فردی کارکنان و مشتریان

نقش محیط شعبه بر تعاملات اجتماعی

واکنش درونی افراد به محیط شعبه

پاسخ شناختی افراد به محیط شعبه

پاسخ هیجانی افراد به محیط شعبه

پاسخ فیزیولوژیکی به محیط شعبه

تعدیل‌گرهای پاسخ افراد به محیط شعبه

ابعاد محیط فیزیکی شعبه

  • فصل نهم : فرایندها

محدودیت‏های ظرفیت و نحوه مدیریت آن

تئوری صف

روان‏شناسی انتظار در صف

  • فصل دهم: کارکنان

بازاریابی درونی

رفتار شهروندی

فرسودگی شغلی

آموزش

پوشش و ظاهر کارکنان

تفویض اختیار

روابط کارمند و مشتری

اتاق فکر شعبه

اطلاع رسانی دربارۀ بازاریابی خارجی

اخلاق حرفه‏ای

  • فصل یازدهم:اجرا و کنترل

ابزار لازم برای شروع

نکات کلیدی در اجرای بازاریابی محلی

کنترل

ارزیابی عملکرد