راهنمای آموزش و مدیریت در کلاس

معلم بهتری باشیم

نیروهای طبیعی اندكی با نیروی معلمی دلسوز و متعهد برابری می‌كند. ما روزهای بسیاری را صرف تربیت و تعلیم كودكانی می‌کنیم كه مسئولیت حمایت و مراقبت از آن‌ها به ما محول شده است و باید از نتایج و پیامدهای ناخوشایندی كه به‌خوبی از آن‌ها آگاهی داریم، دوری گزینیم. ما این كار را بدون صرف زمان كافی در روز به انجام حتی بخشی از حجم كاری خویش انجام می‌دهیم و همواره هر روز در كلاس‌های خود حضور بهم می‌رسانیم تا بتوانیم موجب ایجاد تغییراتی در نحوه زندگی‌ دانش‌آموزان خویش شویم. در هر صورت، ما چگونه قادر به انجام چنین كاری خواهیم شد؟

به دلیل اینكه، معلمان همواره وقت بسیاری در اختیار ندارند، ما به دنبال روش‌هایی جهت ارتقای شغلی، كنترل پذیرتر و موفق‌تر كردن شیوۀ آموزشی و حرفه‌ای خویش هستیم. ما نیازمند به فنون و روش‌هایی هستیم كه امور روزانه مربوط به حرفۀ معلمی را برای ما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر كند.

این كتاب به عنوان فهرستی از امور و موضوعات مرتبط با اولین سال تدریس یك معلم به منظور فراهم نمودن شرح مختصری از برخی از مهمترین موضوعات و اموری كه امروزه معلمان مبتدی و تازه‌كار با آن‌ها روبرو می‌شوند، تالیف شده است. شما با مطالعۀ این كتاب به هر آنچه كه باید در حرفۀ معلمی در مدت زمانی كوتاه مطلع شوید، دست خواهید یافت، زیرا اطلاعات مورد نیاز به‌صورت خلاصه و فشرده گردآوری شده‌اند، به طوری كه دربرگیرنده مباحث اساسی و پاسخ‌های آن نکات مهم جهت اداره كلاس هستند.

فهرست‌های این كتاب اطلاعاتی كه مطالعه آن‌ها بسیار راحت است را در زمینه چگونگی ارتقای مهارت حرفه‌ای خویش، ایجاد فرهنگ كلاسی سازنده، تبدیل شدن به معلمی فعال و پرتحرك، آگاهی یافتن از برخی از نظام‌های آموزشی نوین و فراگیری نحوۀ جمع‌آوری اطلاعات بیشتر دربارۀ عنوان‌های مطرح شده در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید